The Atlanta Braves, the baseball team that is often credited with launching Turner Broadcasting, has been sold to John Malone's Liberty Media, the Wall Street Journalreported Monday, citing two people familiar with the deal. The sale is part of a larger purchase by Liberty that will give it an additional 60 million shares of Time Warner valued at about $1.27 billion. Liberty already owns 170 million shares of the media giant. Time Warner had acquired the team in 1996 when it purchased Turner Broadcasting. The genesis of Turner Broadcasting is often dated to 1976, when Ted Turner launched his WTBS Superstation from Atlanta, bringing Atlanta Braves baseball games to cable subscribers across the country.


NBC has landed just-retired New York Giants running back Tiki Barber to report for the network -- principally the Today show -- on sports and lifestyle. The announcement of the deal, said to be worth more than $10 million over four years, was made at a news conference at NBC News headquarters in New York's Rockefeller Plaza that included newly appointed NBC Universal chief Jeff Zucker; NBC News President Steve Capus, and NBC Sports and Olympics Chairman Dick Ebersol. Barber will reportedly be featured on NBC's Todayshow and is expected to have a major role in NBC's coverage of the 2008 summer Olympics in Beijing.


Veoh, the video website backed by former Disney chief Michael Eisner, is set to make its official debut today (Tuesday) featuring some 100,000 videos uploaded by both amateurs and professionals. They'll be paid for their videos based on the number of people who view them. In an interview with today's Los Angeles Times,Veoh CEO Dmitry Shapiro said, "If you really want to broadcast, if you want to be a producer of video, Veoh is the place you need. It's for YouTube graduates."


Todd Thomson's ouster as chief executive of Citigroup's wealth management arm was provoked in part by his relationship with CNBC personality Maria Bartiromo, who accompanied him aboard the company jet to several client and bank-sponsored functions, the New York Times reported today (Tuesday), citing unnamed sources. The newspaper indicated that an internal clash occurred at CNBC when Charles Gasparino, an on-air editor, learned that Thomson's job was in jeopardy after top management at Citigroup had examined Thomson's conduct, specifically in regards to Bartiromo. Gasparino, the Times said, informed Jonathan Wald, head of news programming for the cable network, who told him to pursue the story. However, when Bartiromo learned of Gasparino's reporting, she complained to Wald, and Gasparino never reported on the matter. "Some within the network say Ms. Bartiromo's role in the story prevented it from being fully reported," theTimes wrote. But, in an interview with the newspaper, Wald insisted that the story did not air "because it was not adequately sourced." Nevertheless, even after Thomson's resignation was announced, no CNBC reporter or anchor mentioned Bartiromo's link to his dismissal, the Times observed.


Entertainment Tonighthas denied accusations by rival Access Hollywoodthat it paid $1 million for an exclusive interview with Anna Nicole Smith's lawyer, Howard K. Stern. An ET spokeswoman told the New York Daily News: "These types of accusations are typically made by news organizations that don't have exclusives on major stories." However, the Daily Newspointed out that "shows get around the 'We don't pay for interviews' mandate by paying to license images and videos." When asked whether EThad paid for video used in connection with the Stern interview, the ETspokeswoman replied, "Like the Daily News,or any other news media outlet, we compensate rights holders for their photography or video."